Veckans boktips: Tillsammans

Tillsammans - Denise Rudberg

Denna vecka blir veckans boktips ännu en ungdomsbok.
Jag läste denna bok för ca 1 månad sen.
Det gick inte att sluta läsa, jag tror jag läste ut den på två dagar.
Det är inte fel att läsa ungdomsböcker fast man är vuxen.
Ibland är det ganska skönt att göra det.
Det är inte lika mycket problem i en sådan bok, som i en vuxenbok.
Vill man få lite nostalgi känslor och läsa en lätt bok, så läs denna.

Denise Rudberg har precis släppt fortsättningen på Tillsammans, nämligen Tillsammans: andra boken.
Den måste jag läsa, vill verkligen ha reda på vad som hände sen.



Alexander går i privatskola och har en pappa som arbetar på Utrikesdepartementet. Jakob är den sportige killen med en mamma som jobbar på teve. Therese är tjejen som förlorat sin mamma i cancer och som bor med sin pappa i en husbåt vid Djurgårdskajen.

De har helt olika bakgrund och skulle aldrig ha träffat varandra och blivit vänner om det inte varit för inspelningen av ett teveprogram på Djurgården. Efter inspelningen tar Theresas pappa med dem ut till en i ö Stockholms skärgård och de tre ungdomarna blir allt bättre vänner.

Men i skuggan lurar ett hot. Någon vill till varje pris hitta en av dem ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0