Veckans närbild: Jane Green


Jane Green

Jane Green är född i London och arbetade som frilansjournalist i London innan hon blev författare på heltid.
Hennes första roman Ärligt talat kom ut i England hösten 1997 och blev en omedelbar succé. 
Jane är en av förgrundsgestalterna inom den nya genren chick-lit, 

Idag bor Jane i Connecticut med sin man och barn.

Några av böckerna som hon gett ut är:

* Den andra kvinnan
* I valet och kvalet
* Min smala lycka
* Babyfeber

Jane Green är en av mina favoritförfattare. Jag tycker om att läsa chick-lit böcker och Jane skriver väldigt bra sådana.
Jag samlar på hennes böcker, än så länge har jag 8 stycken böcker, varav 2 st är på engeska.

Om du vill besöka Jane Greens hemsida och även läsa hennes blogg, så är adressen:
http://www.janegreen.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0