Minnesstund för pappa

Fredagen den 27/11 kl 13,00 i Fisksätra kyrka var det minnesstund för pappa.
Det var en jättevacker ceremoni. Det tog ca 30 min.
Pernilla som är diakonissa pratade, det var så naturligt och äkta.
Hon har jobbat där i 6 år och pappa var en av de första hon träffade.
Det hon sa stämde in perfekt på pappa.
Prästen läste en dikt och Pernilla en annan dikt. Jättefina dikter.
Det var en tjej som spelade piano och sjöng jättevackert.
Minnesstunden började med "Håll mitt hjärta" av Björn Skifs
När vi gick upp för att ta ett sista farväl, sätta en blomma/blommor i en vas och tända ett ljus, så spelades "Memory" från musikalen Cats.
Sista låten som spelades var "Älska mig" av Ainbusk.

Alla tyckte det minnesstunden var jättevacker.
Min bror sa att det var över hans förväntningar.
Jag är glad att det blev så fint, jag tror pappa är glad för minnesstunden och att det blev precis som han ville.
Det var många som var ledsna och grät, det var svårt att hålla tårarna borta.

Alexander var grinig och gnällig innan, så vi var lite oroliga att det skulle bli problem inne i lokalen.
Men Alexander somnade efter första låten, han var så trött. Elias var också duktig.

Det var kul att träffa pappas tvillingbror, syster och en till bror som jag inte har träffat på 5-10 år.
Fick också träffa en av mina kusiner.
Nu har vi sagt att vi ska hålla kontakten och måste träffas, men då under trevligare omständigheter.


När alla har varit framme och tagit farväl.


Mamma, jag och Björn.


Jag, mamma, underbara diakonissan Pernilla och Björn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0