5/2

Idag var jag hos barnmorskan, fick faktiskt komma in i tid denna gång.
Först togs blod och sockervärde, 132 respektive 4,2, så det var bra.
Men jag ska börja ta järntabletter 2 ggr i veckan så jag behåller mitt blodvärde.
Det har gått från 157 till 140 till 132.
Blodtrycket var 120/80.
SF måttet: 26, min mage kommer inte ligga i mitten av kurvan.
Utan den kommer troligtvis ligga i mitten av mittersta och nedersta strecket eftersom jag är kort.
Hjärtljud: 146
Vecka: 29

Nu har jag bokat tid för uppföljning av föräldrakurs, det blir i början av mars.
Först ska vi gå på kurs på Huddinge sjukhus och sen blir det en uppföljningskurs på MVC.

Annars hade börjat bli lite jobbigt, med ont i ryggen och ont i revbenen.
Ibland har jag ont samtidigt, speciellt när jag är ute och går, då känns det som en kniv rakt igenom kroppen.
Jag var tvungen att gå med myrsteg hem idag, för jag fick så ont.
Det kommer bli extra trångt i min mage, eftersom jag är kort.
Det kan kännas väldigt trångt när jag sitter ner, det bästa är att ligga ner.

Bebisen har sparkat och rört sig en hel del, det gör den varje dag. En aktiv liten person.


Kommentarer
Postat av: -[]-

Önskade jag kunde ha varit med.

2009-02-06 @ 11:45:12
Postat av: [--]

Har det inte hänt något mer?

Var ett tag sen det var 5:e

2009-02-09 @ 13:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0