BM besök

Idag besökte jag barnmorskan.
Det togs blovprov, 129. Så jag ska ta järntabletter varannan dag istället för 2 ggr i veckan.
Mår jag bättre och blir piggare av det så är det jättebra.
Det är inte svårt alls att svälja dem, fast de är läskigt stora.

Idag klämde och kände bm väldigt mycket på min mage.
Bebisen ligger i rätt ställning, med huvudet neråt.
Min livmoder är högre på höger sida än vänster, ett till skäl varför jag har så ont under revbenen.
Bebisens hjärtljud blev så högt efter allt klämmande, men det var helt normalt.
Men vi var tvungen att vänta tills bebisen hade lugnat ner sig och det tog en stund för den rörde sig en hel del också.
Hjärtljudet blev 152 (om jag minns rätt).
SF mått: 28
Vecka: 31

Jag blev inbokad på en läkarbesök eftersom jag har så ont under revbenen på höger sida.
Livmodern, bebisen och alla organ trycker på.
Hade jag varit längre hade det funnits mer plats och jag hade inte haft lika ont.
Det bästa vore om bebisen åker ner i bäckenbotten så det blir mer plats upptill.
Men det är väldigt olika när bebisen fixerar sig, än så länge finns det tillräckligt med plats för bebisen att ändra ställning.
Hoppas min fixerar sig tidigt bara, fast det ska också göra ont.

Idag är det fettisdagen.
Semlor är så goda.
Hoppas ni äter många idag, för mig blir det två.
Men jag äter ju också för två ;)
Efter kvällen är jag uppe i 5 st sammanlagt och man får tydligen äta semlor tills påskafton så det kommer bli många.

Kommentarer
Postat av: Nilufer

Hej Kristina !

Vill du att jag ixar din design ?!

2009-02-25 @ 20:57:25
URL: http://nulleew.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag har läst klart din bok nu, du får den när vi ses. Nu läser jag Nicole Richies självbiografi.

Hoppas allt är bra med dig! Kram

2009-02-26 @ 09:43:54
URL: http://jjessiiicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0