Gårdagen

Igår gick vi till coop på morgonen, blir nog imorgon också.
På vägen hem somnade Alexander.
Gick förbi biblioteket och lånade en GI kokbok av Fredrik Paulún och "Tillsammans-tredje boken" av Denise Rudberg. En av karaktärena heter Alexander, det blir lite konstigt att läsa hans namn.

Alexander sov och sov när vi kom hem, när det nästan hade gått tre timmar så väckte jag honom.
Han behövde äte lunch.
Han har aldrig sovit så länge hemma eller i vagnen.
Jag undrar hur länge han hade sovit om jag inte hade väckt honom.

Alexander har börjat äta mellanmål själv, han får en leverpastej macka som jag har skurit i småbitar.
Det tycker han är roligt och äter upp allt. Han måste suga på två fingar samtidigt som har suger på brödet.
Till middag blev fick Alexander vår mat. Lax, potatis och avocado.
Han smakade på laxen sen ville han inte äta mer. Han spottade ut avocadon.
Han satt och bara lekte med maten och slängde ner det på mattan.
Det var trist för maten passade honom, mjuka bitar.
Det blev välling för honom istället som han ville dricka stående.

Senare ska vi till centrum.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0