Helgen

Lördag
Vi åkte till Kungens Kurva, till Babyland, för att möta upp min mans mamma, moster och ena syster.
Min mans moster skulle köpa vagn till oss.
Det fanns en hel del vagnar, men bara en modell som uppfyllde våra önskemål.
Det blev en Emmaljunga duo edge kombi med färgen pro forest.
När vi var där så var det kampanj, lyckades få 1500 i rabattkuponger.
Så det ska vi handla för när vi hämtar ut vagnen i mitten av april, är det tänkt.
Tack så mycket Ingrid för vagnen! Otroligt generöst.

Sedan begav vi oss till Ikea för att handla lite saker.
Vad mycket folk det var, hemskt!
Jag gillar inte Ikea, visst det är bra möbler och billigt.
Men det är så mycket folk, stressigt, varmt och långa köer.
Efter det gick vi till Heron City för att åta lunch, det blev friterad kyckling med ris och sötsursås.

Melodifestivalen var ingen höjdare, lite kul att BWO åkte ut så tidigt.
Jag tror det kan bero på allt de har sagt i tidningen.
De har klagat på nästan allt, förutom svenska folket, men det vågar de nog inte.

Söndag
Nu var det dags för Ikea igen, men nu mötte vi upp min mamma.
Vi köpte inredningen till spjälsängen, present från min mamma och mormor.
Tack!
Det blev en hel del, ska bli kul att göra iordningen sängen.
Det var inte lika långa köer denna gång, fast vi tog snabbkassa.
Då scannar man in sina egna varor, det gick bra.
Vi hade massa saker, men det skulle delas upp på tre köp, men på ena råkade det bli 19 varor, fast man bara får scanna in 15 varor. Men personalen på Ikea sa inget, som tur var.
Efter det åkte mamma hem till mormor och jag och min kille begav oss åter igen till Heron City.
Det blev thai, men vi fick ta med oss en del av maten hem. Vi fick otroligt mycket mat, som vi inte orkade äta upp.
Kändes hemskt att slänga, så det var tur att vi kunde ta med oss det och äta till middag istället.
Vi handlade mat på Willys, gick in på Media Markt sedan åkte vi hem.

På kvällen såg vi Wipeout, det första hindret var roligt, det blev många skratt.
Annars tycker jag Sofias insats var onödig. Det blir för mycket med tre stycken som ska prata.

Hoppas Ni hade en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0