Dagens aktivitet

Idag besökte vi öppna förskolan igen, fast det har gått en månad sen förra besök.
Fotavtrycket sen förra gången kunde vi ta med oss hem.
Alexander fick göra handavtryck i färg (blå), det blev ganska bra.
Han tyckte inte det var kul, han var nog den enda som prostesterade.
Men han var trött, han somnade på min axel strax innan vi skulle gå.
Besöket idag gick lite bättre, han började gråta när vi kom men han mjuknade upp under tiden.
Han gav några leenden.
Sångstunden som de andra barnen tycker om, gillade såklart inte Alexander. Iaf inte idag.
Han är inte så förtjust att sitta, får försöka ha honom på rygg nästa gång tror jag.
Alexander verkade bara bli rastlös.
Han gillar "prästens lilla kråka" och "hästen Plopp" för då sitter han på mitt knä och åker upp och ner, det tycker han är jätteroligt.

Alexander sover nu. Vi ska försöka få honom att somna vid 20-21 tiden istället 23 tiden.
Ingen av oss mår bra av att han lägger sig så sent.
Igår gick det ganska bra, han somnade 20,45 och vaknade 21,30, men vi tog inte upp honom.
Han kröp och lät några ggr, men somnade en halvtimme senare igen. Men jag fick gå upp många ggr inatt, för att få honom att somna om och ge mat en gång. Men bara han vänjer sig, så kommer det nog bli bättre.

Snart kommer S från jobbet. Sen ska jag också lägga mig.

Vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0