Minnesstund

Fredagen den 27 november i Fisksätra Kyrka så blir det minnesstund för pappa.
Det kommer bli mycket folk, för pappa kände så många i Fisksätra.
Det känns nervöst, jag gillar inte när det är mycket folk och när jag har många blickar på mig.
Men det ska bli kul att träffa lite släkt på pappas sida som jag inte har sett på flera år.

Vi kommer ha en blå urna, en fotografi och blommor.
Sedan kommer det vara ett bord med vaser där man kan sätta sin ros när man går fram.
Det är bättre än att lägga på bordet och risken finns att allt rasar.
En tjej kommer sjunga tre låtar.

Det ska bli skönt att säga hej då, men samtidigt jobbigt. 
Men allt är inte över. Bouppteckning ska göras, förrådet ska rensas m.m.
Allt känns fortfarande overkligt, som en otäck dröm. 

Jag har köpt en fin skjorta till Alexander, röd och svart.
Lite större storlek så han kan ha den sen också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0