Föräldraträff 21/9

Det blev en livlig träff på BVC.
Det är 6 barn (5 pojkar, 1 flicka) och idag var 2 pappor även med.
Alexander började gråta direkt när jag la honom på mage på madrassen, så han fick sitta i knäet.
Lilla flickan, Astrid, gjorde "glädjeskrik" när hon låg på mage. Alexander började gråta.
Men jag lyckades lugna ner honom, då skrek Astrid igen och Alexander började gråta igen.
Vid femte skriket så började inte Alexander att gråta, 5 minuter senare sov han.
Han vaknade 35 min senare när vi skulle gå.
Det var en till kille, Joel, som också var ledsen och inte klarade av Astrids skrik.
Han grät till och från under hela timmen som mötet pågick.
De tre tidigare gångerna så har alla barnen varit snälla och lugna, idag skrek/grät nästan alla. Ibland 3-4 stycken samtidigt. Jag hoppas det går bättre nästa månad.
Alexander blir blyg när han träffar nya människor eller om det är många.
Det verkar gälla barn också.
Han är inte van vid alla ljud som barn kan göra, då blir han rädd istället.
Vi ska nog besöka öppna förskolan i kyrkan så han får träffa lite mer barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0