Varför?

Varför ska det vara så svårt att fatta vinken?
Jag vill bli lämnad ifred.
Sluta ringa mig hela tiden, jag kommer inte att svara.
Det är dags att inse det jag har insett för länge sedan.
Vi har inget gemensamt längre, vi är otroligt olika varandra.
Det är ingen idé att vara vänner längre bara för sakens skull.
Jag får inte ut något vettigt från vår relation, varför fortsätta på samma spår?
Jag måste lyssna på mig själv och göra det jag mår bra av.
Jag kan inte vara din vän bara för att vara snäll.

Vissa av dina åsikter är jag helt emot, förstår inte ens varför du diskuterar det med mig.
Du förstår nog inte att du sårar mig när du uttrycker såna tankar, så gör inte en vän.
Har du såna åsikter, håll tyst om det.
Men visst jag är ingen ideal vän, förstår inte att du fortfarande vill vara vän med mig när jag aldrig hör av mig.
Jag gillar inte att bli kvävd, vill ha den mesta kontakten online och träffas ibland.
Du är otroligt social, medans jag gillar att vara för mig själv.
Gillar man inte mina villkor, så är det bara att gå.
Men jag kan tydligen behandla dig hur som helst, du lämnar mig ändå inte.
Du verkar ha satt mig på en piedestal, snälla ta ner mig därifrån.
Du skulle aldrig fortsätta vara vän med någon som behandlar dig som jag gör, men inga regler verkar gälla mig.
Fattar du inte att något inte stämmer i vår relation då?
Jag kanske är din enda riktiga vän som finns kvar, det är kanske därför du inte släpper mig. Men jag är ingen riktig vän.
Jag tycker inte det är kul att träffas, ser det bara som ett måste.
Så ska det inte kännas om man är riktiga vänner.

Vi behöver inte bryta helt, utan ha lite sporadisk kontakt på typ facebook, som man har med gamla klasskompisar.
Jag bryr mig fortfarande om dig, men vill inte ha den relationen vi har idag.
Det passar inte oss längre. Det är dags att gå vidare.
Jag är ledsen att det har blivit så här, men det har legat i luften i flera år.
Jag har försökt att få vår relation att fungera från min sida.
Att det ska vara kul att umgås och viljan att träffas ofta, men den har inte infunnit sig, tyvärr.
Vi har haft våra bra stunder och minnen som alltid kommer vara speciella och som jag aldrig kommer att glömma.
Men nu orkar jag inte försöka mer, har redan gett det alldelens för lång tid.
Det är dags att ta steget och släppa taget.

Hur bra vänner är man egentligen, när den ena inte märker att man inte har kul längre när man träffas?

Visst man ska kunna prata med varandra och kanske lösa problemet.
Så visst är jag feg som inte vågar ta upp detta med min kompis.
Men vad jobbigt det skulle bli, det är ingen lätt grej.

Hur gör man egentligen slut med en kompis?
Finns nog inget bra svar på den frågan.

30/1

Idag åkte jag till Ica Maxi.
Jag köpte ett par vinterskor på rea, 99 kr istället för 249 kr.
Men det var inte inlagt i systemet, så kassörskan fick ringa skoavdelningen.
Jag köpte även Isprinsessan av Camilla Läckberg för 29 kr.
Jag har läst boken, men vill ha alla hennes böcker i pocket och den boken fattades för mig.
Annars köpte jag läsk och annat gott till ikväll.
Det var riktigt kul att gå runt i lugn och ro och bara titta.
Sen att bära hem allting var inte lika kul.
Är lite besviken på att det inte finns lika mycket kläder för bebisar, som när jag jobbade på Maxi.

Ikväll är det Let´s Dance, veckorna går verkligen fort.
Tråkigt att Magdalena inte kan vara med, skönt att allt gick bra med operationen och att hon mår mycket bättre nu.
Jag hoppas Kitty åker, jag bara stör mig på henne.
Hon måste sluta att avbryta juryn hela tiden, ta emot kritiken och håll käften!
Svårare än så är det inte, men hon vill försvara sig varenda gång.

Hoppas alla får en trevlig fredagskväll!

Dumma maskin

Idag hade jag bokat två maskiner i tvättstugan.
Ena maskinen hakade upp sig när det är 8 minuter kvar, det var bara en fleecetröjan men maskinen hade stannat i sköljning, så plagget var jätteblöt.
Jag startade om maskinen och satte igång programmet igen.
Men den hakade upp sig igen på samma tid.
Så jag bytte maskin och då fungerade det.
Den tröjan blev tvättade typ tre gånger, så nu måste den verkligen vara ren.
Mellan tvättningar gick jag och slängde skräp (glas, plast och papper förpackningar), för jag och Shahno aldrig kommer iväg och gör det, det blev fyra vändor ner till parkeringen. Idag har jag verkligen fått min motion.
Vi måste bli bättre på att slänga, inte vänta flera månader så vårt förråd svämmas över av skräp.

Nu måste jag diska, sen ska jag vila ryggen.

Ha det bra!

V. 28

Idag går jag in i vecka 28, tiden går verkligen fort.

Nu går du in i graviditetens sista tredjedel. Det är en spännande men också påfrestande tid, såväl psykiskt som fysiskt. En del kvinnor mår utmärkt under denna period, medan andra kan känna sig helt utmattade. Under dessa veckor kan du räkna med en viktuppgång på ca 4,5-5,5 kg, där barnet utgör ca 3-3,5 kg. Livmodern har under den senaste månaden växt ca 4cm och du kan känna ett tryck upp mot bröstkorgen. Detta kan ge en lätt obehagskänsla när de nedersta revbenen spänns ut.

Ditt barn är nu ca 25 cm långt från huvud till stjärt och vikten ca 1,2 kg. Det utvecklas och växer mycket snabbt nu. Lungorna är så pass färdigutvecklade att det klarar av att andas luft, men om barnet skulle födas så skulle hon eller han ändå behöva hjälp med andningen.

Fortsätt att prata med ditt barn för vid det här laget har det vant sig vid din röst. Den här sista tredjedelen av graviditeten kommer barnet framför allt att gå upp i vikt och enligt lag är barnet livsdugligt, vilket gör att det måste registreras om det föds.

Källa: Gravid.se

Bebisen har varit aktiv idag, började röra sig när min kille gick till jobbet.
Det blev lite svårt att somna om då, men till slut gick det.
Ibland kan jag inte ligga på sidan, för den sparkar så.
Men jag kan inte somna på rygg, så jag får avvakta tills jag får lägga mig på sidan igen.

Längtar verkligen tills man kan börja handla och fixa här hemma, så det känns lite mer verkligt.

Vad tror Ni att det blir? Flicka eller Pojke?
Jag tror flicka, men det är kul att det blir en överraskning.

28/1

Gårdagen var trevlig, fast restaurang besöket kunde ha varit bättre.
Det var mycket folk, trångt och stökigt.
Vi beställde revbensspjäll, ingen bra idé.
Det var helt omöjligt att få loss köttet från benen, jag gav upp efter en stund och åt den andra istället.
Men nu har man iaf provat den restaurangen.

Jag har börjat få ont i ryggen, i mitten på högra sidan.
Fick väldigt ont igår när vi skulle hem, shit var jobbigt.
Det enda som hjälper är att lägga sig på golvet, då försvinner smärtan och ryggen mår bättre sen när jag har rest mig upp.

Jag var i centrum idag, letade efter ett par mammabyxor, det är inte helt lätt att hitta.
Antingen är de för tajta eller för stora. Men hittade ett par iaf.
Man får ta det som finns helt enkelt, utbudet för gravida är inte direkt stort.
Jag köpte även två långa toppar, för de flesta toppar jag har börjar bli för korta nu.
Jag fick riktigt ont i ryggen på väg till centrum, men jag klarade av att handla och ta mig hem igen.
Men ska det vara så här tills bebisen kommer, så blir det fruktansvärt jobbigt.
Det är tur att jag inte jobbar heltid på kontor, det hade aldrig gått.

Snart ska jag diska och sen ta lite glass.

7 år

Idag firar jag och min kille 7 år tillsammans :)
Tiden går verkligen fort.
Ikväll ska vi äta på en restaurang som jag har hört mycket bra om.
Det ska bli riktigt trevligt.

Annars har det inte hänt så mycket.
Jag sov dåligt i natt igen.
Det är tur att jag kan ta igen det mesta på morgonen.

Nu tänkte jag äta lite lunch.

26/1

Jag sov inte så mycket i natt, så jag vaknade halv tolv idag.
Helt otroligt, det var riktigt längesen jag vaknade så sent.
Jag har bara varit hemma idag, tvättat och diskat.
Ska ut sen när Hemglass kommer och köpa lite glass.
Idag ska min kille hälsa på sin familj.

Jag är riktigt trött nu, mådde lite illa tidigare.
Jag tror inte det är bra att sova så där länge, man blir helt utslagen.

Imorgon blir en speciell och kul dag, mer info om det imorgon.

Nu ska jag lägga mig ner en stund framför tv:n

Ha det bra!


24/1

Idag har inte jag gjort så mycket.
Jag och min kille har sett massa avsnitt av komediserien Big bang theory, den är riktigt rolig.
Nu har han åkt iväg för att gå på inflyttningsfest.
Blir så trist och ensamt utan honom.
Men det är bäst att han passar på nu, för sen blir det mkt hemmakvällar.
Vi fick reda på att min killes moster ska köpa vagn till oss.
Vi blev jätteglada. Det är verkligen jättesnällt, för vagnar är inte billiga.

Trevlig kväll!

Linda gravid

Linda Bengtzing, 34, är gravid.
Hon väntar sitt första barn.
Jag tycker det är många kändisar som är gravida nu.
Läs mer här.

23/1

Idag var jag tvungen att besöka Arbetsförmedlingen.
Shit vad jobbigt det var.
Först en halvtimmes kö för att bara säga varför man var där.
Sen vänta i ytterligare 1 timma för att träffa en handläggare.
Jag kom dit 12,30 och gick vid 14,30.
Jag var helt slut efteråt.
Man ska vara där när de öppnar.
Nu blir det inga fler besök för min del, utan jag ska bara ringa dem.

Härligt att det är fredag!
Let´s dance ikväll, håller på Magdalena och Laila.

Trevlig helg!

22/1

Idag hade jag tänkt att gå till centrum och försöka hitta ett par mammabyxor, men det får bli näsa vecka.
Det är så halt ute, så det känns säkrast att stanna inne.
Jag var ute igår och det var inte helt lätt att ta sig fram.

Så jag fixar lite i hemmet istället.
Jag är väldigt trött idag, måste nog vila en stund.
Det var längesen jag gjorde det.

Nu är jag äntligen frisk iaf.
Trodde ett tag att det aldrig skulle ta slut.

Annars växer magen och bebisen sparkar ganska vilt.
Inte hela tiden som tur är.
Men när den väl sätter igång så är det både mysigt och lite obehagligt.

Det blir en uppföljare

Nu är det klart att det blir en till Sex and the city film :)
Carrie och gänget får en välförtjänt löneökning.

Läs mer här


RSS 2.0