Dålig slut på söndagskvällen

Jag skulle natta Alexander, då han börjar hosta lite grann.
Några sekunder senare spyr han ner båda mig och sig själv.
Jag börjar skrika på S. För jag ser inget, eftersom det är mörkt i rummet.
Men jag känner lukten och att jag blir alldelens blöt och kladdig,
S bär ut Alexander till badrummet och börjar torka av honom.
Alexander är så ledsen, bara skriker.
Jag sköljer upp allt som är nerspytt.
Efteråt blir både jag och S noijiga, är Alexander magsjuk nu?
Vi börjar nästan direkt må dåligt själva.
Jag mådde riktigt dåligt när jag la mig, men jag tog en värktablett och mådde bättre sen.
Jag fick i Alexander lite välling innan han somnade med S faktiskt.
Han dricker bara en hel flaska när han halvsover/sover.

Idag mår Alexander bättre. Han har inte kräkts något mer.
Vi skulle till kyrkan idag, men jag ställde in det. Vi gick på en promenad istället.
Däremot har Alexander börjat hosta, så jag hoppas det inte blir värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0