Inte en till

Igår ringde mamma och jag hörde direkt att något var fel, direkt tänkte på Vega.
Men hon sa "Björn ringde och hade något hemskt att berätta" Och jag bara sa nej nej.
Jag tänkte på Maria och Elias men mamma sa " det har inte hänt dem något".
Då blev jag lättad, men då sa hon "Marias pappa är död".
Så hemskt, inte en till. Fyra stycken har nu dött under 1 år.
Det är läskigt och skrämmande.
Marias pappa som bor i Kina med sin fru hade varit med i någon tävling och hade fått en hjärtinfart och dött direkt. Nu har jag inte fått all info men så gick det tydligen till.
Han hade varit på hälsokontroll för någon vecka sedan och han var kärnfrisk.
Han levde som man ska, åt hälsosamt och tränade. De älskade friluftslivet.
Varför dog han?
Han blev 58 år gammal.
Marias bror har åkt till Kina för att stötta sin mamma .
Björn, Maria och Elias är i Stockholm just nu och ska vara här i ca 1 vecka.
Nu är Maria i samma sits som mig och Björn, bara mamma och ett syskon kvar.
Men hon har en stor släkt som kan stötta och hjälpa.
Nu har Elias ingen morfar precis som Alexander.
Tänker på Maria och hennes familj nu, jag vet vad de går igenom.
Vi finns här för dig Maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0